Hamburgermeny m/chips

Hamburger

Vi elsker hamburgere – i alle mulige varianter. Kanskje gjør du også det?

Følger du TD-metoden kan du velge mellom fete- og magre burgermenyer.

Velger du en mager versjon sjekker du bare at alle ingrediensene du velger har under 9 gram fett/100 gram. Hamburgerbrødene kan du enten bake selv eller kjøpe i dagligvarebutikk. Pommes frittes finner du i frysedisken og under får du en oppskrift på saftige burgere

Du trenger
Til 4 burgere

400 g karbonadedeig, uten vann og salt
1/2 dl vann
1 ts salt
1/2 ts finmalt sort pepper
1 strøken ss potetmel

Hamburgerbrødene kan du bake selv eller kjøpe i dagligvarebutikk. Baker du dem selv, anbefaler vi deg disse saftige hamburgerbrødene av spelt. Du finner oppskriften her på bloggen under mat > oppskrifter. 

Hamburgerbrød

Velg tilbehør du liker, for eksempel

  • Pommes frittes
  • Grønnsaker, for eksempel tomater, sylteagurk, rødløk
  • Salsa, ketchup, mager, sennep, ferdig dressing, tzatsiki (bilde under viser noen alternativer)

Slik gjør du

Burgerene
Forvarm ovnen til 200 grader.

Varm opp en stekepanne med non slipp belegg. Da trenger du ikke stekefett. Form 4 store burgere og stek til det er stekeskorpe på begge sider. Legg burgerne i en ildfast form og sett formen på en bakerist midt i ovnen. La burgerne gjennomsteke ca. 7-10 minutter.

Pommes frittes
Stekes midt i ovnen på bakepapirkledd bakeplate, uten olje eller smør.

Sett frem tilbehøret du har valgt.

Monter burgeren med de gode ingrediensene du har valgt – så er det bare å nyte!

Vi ønsker deg gode matstunder og
… en god helse!

Trine og Kjell Petter 🙂

Les her hvordan du med TD-metoden får et friskere og lettere liv med masse deilig mat.

Mer TD-metoden-inspirasjon, finner du på vår Facebook og Instagram her

Share on facebook
Del på Facebook
Share on print
Skriv ut siden
Share on email
Send på e-post