Fiskesnacks

Mettende, næringsrik og god mat trenger ikke å kreve all verdens matlaging. Dette enkle måltidet med fiskepanett og grønnsaker er et fullverdig måltid som lager seg selv i steikovnen, mens du gjør noe helt annet.

Ønsker du å lage en av Trine Dahlmo-metodens vektreduksjonstallerkener finner du mange gode fiskepanetter som innfrir mager-tallerkenens 9-gram regel. Denne er fylt med deilig saus og har følge av 2 sprø snacks paprikaer.

Steker du fiskepanetten i steikovnen får du en knasende sprø skorpe. Legg et bakepapir i bunnen av formen, slik at panetten ikke fester seg i underlaget.

En god fiskepanett i en serviett anbefales også som en snacks i farta. 

Jod
Slik vi de siste år har oppdaget at mange får i seg for lite D-vitaminer gjennom kostholdet, tipper jeg at det vil bli tilsvarende oppmerksomhet omkring Jod. Ett av dens viktige funksjoner er at den innvirker i produksjonen av stoffskiftehormoner i skjoldbruskkjertelen. 

Hvit fisk er en god kilde til jod. En sprø og god fiskepanett er gjerne noe både store og små setter pris på – en familievennlig kilde til jod. 

Jeg ønsker deg trivelig matstunder
… og god helse!

Trine 🙂

Her kan du lese om hvordan du med Trine Dahlmo-metoden kan få et friskere og lettere liv med masse deilig mat.

Mer TD-metoden-inspirasjon, finner du på vår Facebook og Instagram her

Share on facebook
Del på Facebook
Share on print
Skriv ut siden
Share on email
Send på e-post