Squash pasta

Squash pasta er et velsmakende, lettlaget og karbohydratfattig alternativ til vanlig pasta og kan brukes i stedet for spagetti i “spagetti og kjøttsaus”, til gryteretter, til stekt fisk, ja til alle retter hvor det passer med pasta. Med kun 1,8 gram karbohydrater pr 100 gram er squash pasta et godt bidrag til et lavkarbomåltid.

For å lage strimlene trenger du en squash skreller, som kan kjøpes i forretninger som selger kjøkkenutstyr.

Slik lager du squash pasta:
Til 4-5 personer trenger du 2 stykk squash.

Vask squashen og skjær av endene. Bruk skrelleren og skrell rundt hele squashen slik som vist på bildet over. Stopp når du kommer til den mykere kjernen hvor du ser frø. Denne delen egner seg ikke til pasta, men kan brukes til en senere middag (koke, steke).

Varm dem på moderat varme i smeltet smør. Bruk en vid kasserolle eller panne, slik som vist over. Vend hyppig på pastastrimlene. Squash pastaen er ferdig til servering når du ser at den har myknet. Det tar ca 10 minutter, avhengig av hvor stor porsjon du tilbereder. Jo mindre porsjon, jo kortere tilberedningstid.

En god saus oppå, eventuelt pesto eller en god klatt smør – så har du et deilig tilbehør til din fet-tallerken.

Vi ønsker deg gode matstunder
… og god helse

Trine og Kjell Petter 🙂

Her kan du lese mer om hvordan du med Trine Dahlmo-metoden får et friskere og lettere liv med masse deilig mat.

Mer Trine Dahlmo-metoden-inspirasjon, finner du på vår Facebook og Instagram her

Share on facebook
Del på Facebook
Share on print
Skriv ut siden
Share on email
Send på e-post