Vanlig mat gjør jobben

Hvilken diett bør du satse på for å nå ditt vekt- og helsemål?

Mitt råd er

Velg den du med letthet kan følge i en alminnelig hverdag med familie, jobb, fritidsaktiviteter og reise – hele veien frem til ditt mål.

De fleste dietter tvinger deg til å velge bort store matgrupper, ofte
– Fettet
– Karbohydratene
– Gluten
– Ferdigmat
– Eller flere av ovennevnte

Det går alltids greit å følge slike kostregimer en stund, men et helt liv?

Jeg gikk selv ned nesten 20 kilo og ble friskere med et lavkarbokosthold. De gode resultatene fikk meg til å tenke at de rigide kostholdsrådene var redningen. Jeg var så glad for min gode helse og lavere vekt at jeg aksepterte at den smale dietten var prisen jeg måtte betale. I årene som fulgte kjente jeg samtidig på hvor belastende kostholdet var å følge over tid. 

Den brede vei
Erfaringene fra eget liv og ikke minst fra min 20 årige klinikkpraksis som ernæringsterapeut har vist meg at slike dietter langt fra gir de beste resultatene på sikt. Savnet etter det som oppleves som feil å spise, ofte karbohydrater eller fett, vil melde seg og «sprekkene» blir stadig hyppigere  inntil vekten igjen stiger.

Jeg vet nå at både fett og karbohydrater, selv ferdigmat, kan være med i kostholdet som gir lavere vekt og bedre helse. Jeg og mange tusen av mine klienter og kursdeltagere har bevist at en varig lavere vekt og bedre helse best nås uten ekstreme dietter.

Ingen ekstremisme er nødvendig!

Vi har sammen utviklet en bærekraftig metode for varig lavere vekt, som inkluderer alminnelig hverdagsmat med både fete- og karbohydratrike måltider, også ferdigmat. 

  • Kjøttkaker med potet, ertestuing og brunsaus
  • Stekt laks med grønnsaker og smørsaus
  • Spagetti med kjøttsaus
  • Fredagstaco
  • Brødskiver med godt pålegg
  • Ett glass vin til helgebiffen.

Mat du er glad i og allerede pleier å spise.

Du slipper å telle kalorier eller veie maten og kan spise deg mett og tifreds mens vekten går ned, energien opp – og kanskje blir du også friskere for dine helseplager.

Frem til 17/10 er nettkurset om metoden åpent for påmelding. 

Jeg ønsker deg en lett mathverdag mens du satser på deg selv og ditt livsstilsmål!

Trine 🙂

For Trine Dahlmo-metoden-inspirasjon, følg oss gjerne på Facebook og Instagram her

Share on facebook
Del på Facebook
Share on print
Skriv ut siden
Share on email
Send på e-post